Що шукають та скільки витрачають українці в Інтернеті

З початком війни українці стали менше купувати в Інтернеті. Якщо в грудні 2021 року регулярні покупки онлайн робили 77% людей, то влітку 2022 вже тільки 54%. Водночас покупці стали ще частіше замовляти товари з мобільних телефонів (76% порівняно з 67% в кінці 2021) та втричі більше користуватися доставкою.

23.08.2022
Що шукають та скільки витрачають українці в Інтернеті
Фото: умовне

Портрет покупця на час війни

За даними опитування CBR найбільш активними онлайн-покупцями є українці, які вже повернулися додому. Після 24 лютого вони частіше за інших купували техніку, косметику та товари для догляду за собою, продукти харчування, аксесуари та меблі. Це переважно жителі Півночі та Центру України, а також столиці.

Респонденти, які нікуди не виїжджали, більше за інших робили спонтанні покупки в Інтернеті та з початку війни частіше замовляли медичні препарати. Переважно це були жителі невеликих населених пунктів, а також Західного та Центрального регіонів.

Ті, хто були вимушені переміщатись через війну, більш виважено ставились до вибору товарів і частіше за інших купували онлайн будівельні матеріали.

Частка тих, хто взагалі припинив шопитися в онлайні, зменшилася за рахунок жителів Півдня, жінок старше 46 років, непрацюючих або з низьким рівнем доходу. Серед причин найчастіше називали відсутність потреби в таких покупках (24%), фінансові труднощі (23%) та проблеми, пов’язані з війною (11%).

Товари, які найбільше цікавлять українців

У червні-липні покупці найчастіше цікавилися на OLX категоріями:

  • електроніка — 194,6 млн відгуків на опубліковані оголошення;
  • дім і сад — 190,2 млн відгуків;
  • мода і стиль — 121,2 млн відгуків.

Найпопулярнішими товарами для потенційної покупки в цих категоріях були телефони та аксесуари до них, товари для будівництва і ремонту, а також товари для краси/здоров’я.

Товари, які найчастіше купують українці

Успішні онлайн-покупки за даними OLX Доставки були в категоріях Електроніка, Мода і стиль та Дитячі товари. Кількість замовлень у різних категоріях товарів протягом червня-липня:

  1. електроніка — 419 195;
  2. мода та стиль — 399 129;
  3. дитячі товари — 324 736;
  4. хобі, відпочинок і спорт — 313 357;
  5. дім і сад — 273 985;
  6. тварини — 35 701 доставок.

Середній чек покупок незначно змінився з 2021 року. У червні-липні середній розмір покупки склав 740 гривень. Традиційно найбільше витрачали на електроніку: середня вартість замовлення збільшилася на 100 грн. Найменший чек, як і раніше, на дитячі товари. Однак у порівнянні з 2021 роком, він знизився на 61 грн.

Середній чек замовлень з OLX Доставки в різних категоріях

Категорія Середній чек, грн

(червень-липень 2022)

Середній чек, грн

(2021)

Різниця
Електроніка 1 709 1 612 +6%
Хобі і відпочинок 721 662 +8%
Мода і стиль 601 632 -5%
Дім і сад 577 628 -8%
Тварини 479 477 +0,4%
Дитячі товари 354 414 -15%

Опитування CBR свідчить, що після 24 лютого зросла частка покупців, які не готові чекати на товар більше тижня. При цьому, українці все частіше користуються доставкою, а на вибір способу відправлення впливає недорога вартість посилки та швидкість. Так, лише за червень-липень кількість замовлень через OLX Доставку склала понад 1,8 млн, що більш ніж утричі перевищує показник аналогічного періоду минулого року — 535 тис. замовлень.  

Коментарі

11:32
Представник омбудсмена прийде на засідання комісії УАФ щодо можливого насилля Олександра Шевченка проти фінансового директора Євгенії Сагайдак
В Українській асоціації футболу створили цілу комісію щодо конфлікту між поважним Паном зі Львова віце-президентом УАФ, голови Львівської асоціації футболу Олександром Шевченком та фінансовою директоркою Євгенією Сагайдак.
11:32
П’ятикласник зі Львівщини жонглює м’ячем 9 тисяч разів
Андрій Панів з села Мальчиці Івано-Франківської ТГ на Львівщині віртуозно володіє м'ячем.
11:34
У омбудсмена України вимагають у Шевченка вжити заходів щодо Шевченка
Керівнику українського футболу не вдасться відмовчатися за дії своєї команди.
12:08
Традиції «аварійності» львівського мера. Продовження
В попередній статті нами була вибірково і як наглядний приклад розкрита історія «успіху» співпраці представників однієї сім’ї – сім’ї Новосад і пов’язаних з ними юридичних та фізичних осіб з структурами, підконтрольними Львівській міській раді, у сфері закупівель бюджетним коштом різноманітних «аварійних» послуг та робіт.