Про це повідомляється в системі «Прозорро», пишуть «Наші гроші». Ця подія сталась на закупівлі вагонних запчастин (пружин візка) на очікувану суму 6,14 млн грн.
Спочатку замовник знайшов кілька недоліків у пропозиції «КВЗ», але той їх виправив та надав усі необхідні документи.
Після цього 1 лютого уповноважена особа замовника прийняла рішення про відхилення заводу, оскільки одним з кінцевих бенефіціарних власників ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» є громадянин російської федерації Гамзалов Станіслав Джахпарович з часткою 25%. Відтак контракт отримало ТОВ «Експофлай» Максима П’ятикопова.
Підстави відхилення пропозиції відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178.
Разом з тим, інші підрозділи «Укрзалізниці» продовжують укладати угоди з «КВЗ». Вже після рішення «ЦЗВ» контракти за заводом на загальну суму 23 млн грн уклали регіональні філії – Південна та Львівська залізниці. Вони свої закупівлі проводили без використання електронної системи.
Крюківський вагонобудівний завод є найбільшим в Україні виробником вагонів. 45% акцій належать українському бізнесмену Володимиру Приходьку і членам його родини. Ще 25% належить фірмі «Skinest Finants» Олега Осиновського. І 25% належить Станіславу Гамзалову, голові ради директорів виробника вагонів «Завод металоконструкцій» (місто Енгельс, Саратовська область, рф).
Завод має великий діючий контракт на поставку «Укразалізниці» вагонів на 3 мільярди гривень.
Влітку 2022 року Офіс генпрокурора домігся арешту акцій «КВЗ» через те, що він купував деталі для будівництва вагонів у підприємств із рф за наявності дешевших українських аналогів. Прокуратура назвала це схемою виведення виведення грошових коштів на рахунки російських підприємств за сприяння громадянина рф, який володіє 25% акцій КВБЗ.
Однак на завод не були накладені санкції, як то держава має чинити по відношенню до російського бізнесу в Україні.
«Не виключаємо, що хтось хоче «віджати», – каже один із топменеджерів заводу. – Один із варіантів – борги «Укрзалізниці». Сказати, що платити не можна через кримінальне провадження».
За даними представника заводу, УЗ заборгувала 500 млн грн за відвантажену продукцію, повідомив “Форбс Україна”.
Коментарі