В Україні пропонують маркувати товари компаній, які досі працюють у росії. Відповідну петицію опублікували на сайті Офісу президента, її автором є військовий Юрій Гудименко.
Автор петиції наголошує, що, за законодавством рф, усі іноземні компанії, які мають власне виробництво на території країни, мають сприяти мобілізації (на додаток до того, що вони сплачують податки до держбюджету рф). Так ці компанії стають безпосередніми учасниками російської агресії проти України, відзначає Гудименко.
У петиції перерахована низка компаній, які виробляють і продають побутові товари й продукти на території рф, як-от: Avon, Johnson & Johnson, Procter & Gamble, Red Bull, Unilever, Bonduelle, Yves Rocher, Colgate-Palmolive, Barilla й інші.
Товари цих брендів автор петиції пропонує маркувати спеціальними позначками про те, що компанія продовжує працювати на російському ринку. Маркування, згідно з пропозицією, повинно бути нанесене на лицеву сторону товару великими літерами червоного кольору.
«Задача – зробити так, щоби бренди-колаборанти стикнулися з бойкотом, осудом і падінням прибутків. Водночас я розумію, що більшість українців не будуть заходити в спеціальні Telegram-боти чи мобільні застосунки щоразу, як приходять у магазин, щоб перевірити всі бренди на поличці. Тому я пропоную зробити так, щоб уже на поличці в магазині покупець бачив, чи фінансує бренд російську армію, чи ні», – коментує автор петиції.
Десятки західних компаній, які заявляли про вихід з рф, досі активні на російському ринку. Серед найбільших світових компаній, хто спочату заявив про вихід, але потім зайняв вичікувальну позицію, – ExxonMobil, Alphabet, Toyota й Microsoft.
Із відомих ресторанних мереж лише McDonald’s і Starbucks повністю припинили бізнес у Росії. Серед інших на російському ринку залишилися AmRest, Focus Brands (Cinnabon), Subway, Hard Rock Cafe, Inspire Brands (Dunkin’ Donuts і Baskin Robins).
Коментарі