Українці більше побоюються корупції після перемоги, ніж повторення воєнних дій. Опитування

А з-поміж головних проблем України населення та підприємці називають війну, руйнування, корупцію та безробіття.

14.06.2023
Українці більше побоюються корупції після перемоги, ніж повторення воєнних дій. Опитування

Результати опитування Transparency International Ukraine демонструють, що в питаннях відновлення країни українці, а особливо бізнес, вважають корупцію навіть більшою загрозою, ніж можливе повторення воєнних дій.

З-поміж головних побоювань українців щодо майбутньої відбудови корупція посідає перше місце з інших можливих ризиків.

  1. 73% українців і 80% представників бізнесу найбільше непокоїть повернення корупційних схем у процеси відбудови.
  2. 63% громадян і 73% підприємців бояться відсутності контролю та, як наслідок, розкрадання державних коштів.
  3. 55% населення та 45% бізнесу називають повернення воєнних дій.

А для того, щоб нейтралізувати головний страх українців у майбутній відбудові, тобто корупцію, потрібно забезпечити механізми контролю — так вважають 33% населення та 44% представників бізнесу. Також українці виступають «за» посилення кримінальної відповідальності за корупцію — 24% і 18% відповідно.

Водночас дуже серйозними проблемами країни українці називають:

  • війну (98%);
  • руйнування інфраструктури та житла (87%);
  • корупцію (77%);
  • відсутність професіоналів у владі (61%);
  • безробіття (60).

З-поміж іншого суттєвими проблемами українці вважають високу вартість життя та низькі доходи.

Основними принципами відбудови, на думку переважної більшості опитаних, мають бути:

  • децентралізація надходження коштів. Кожна постраждала громада має власну специфіку, тож плани мають бути окремі для кожної громади. З такою думкою погодилися 76% українців і 78% представників бізнесу. Відповідно, бюджети також треба спрямовувати на кожен проєкт, а не розподіляти централізовано — так вважають 50% українців і 68% бізнесу;
  • завчасна стратегія відбудови. Україна має готувати плани та стратегії відбудови вже зараз, щоб не гаяти час після перемоги. З такою думкою погодилися 86% українців і 81% представників бізнесу;
  • прозорість і відкритість відбудови. 79% населення та 62% бізнесу вважають, що всі процеси та етапи відновлення країни мають відбуватися максимально прозоро й відкрито, наприклад, із застосуванням системи ProZorro. Опитаних також цікавить доступ до даних про відповідальних осіб, результати контролю виконання робіт, контроль надходжень і витрат коштів;
  • залучення громадян і бізнесу. Респонденти наполягають, що в процесах відбудови влада має консультуватися з громадськістю та бізнесом — таке прагнення демонструють 94% населення та 91% підприємців;
  • якість робіт як пріоритет. Населення виразно підтримує ідею, що відбір виконавців робіт із відбудови має базуватися на принципі «краще довше/дорожче, але краще». Ба більше, схильність спиратися на репутаційні критерії з-поміж представників бізнесу є значно вищою, ніж з-поміж населення — 71 -73% бізнесу проти 56% населення.

Коментарі

11:32
Представник омбудсмена прийде на засідання комісії УАФ щодо можливого насилля Олександра Шевченка проти фінансового директора Євгенії Сагайдак
В Українській асоціації футболу створили цілу комісію щодо конфлікту між поважним Паном зі Львова віце-президентом УАФ, голови Львівської асоціації футболу Олександром Шевченком та фінансовою директоркою Євгенією Сагайдак.
11:32
П’ятикласник зі Львівщини жонглює м’ячем 9 тисяч разів
Андрій Панів з села Мальчиці Івано-Франківської ТГ на Львівщині віртуозно володіє м'ячем.
11:34
У омбудсмена України вимагають у Шевченка вжити заходів щодо Шевченка
Керівнику українського футболу не вдасться відмовчатися за дії своєї команди.
12:08
Традиції «аварійності» львівського мера. Продовження
В попередній статті нами була вибірково і як наглядний приклад розкрита історія «успіху» співпраці представників однієї сім’ї – сім’ї Новосад і пов’язаних з ними юридичних та фізичних осіб з структурами, підконтрольними Львівській міській раді, у сфері закупівель бюджетним коштом різноманітних «аварійних» послуг та робіт.