У Варшаві відбулась зустріч заступника міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергія Деркача та державного секретаря Міністерства інфраструктури Польщі Рафала Вебера, повідомляє Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.
До заходів, які погодили сторони, належать:
- відкриття пункту пропуску “Угринів – Долгобичув” для проїзду порожніх вантажівок для збільшення пропускної спроможності кордону та зменшення навантаження на інші пункти пропуску;
- створення в системі “єЧерга” окремих пасів для порожніх транспортних засобів на пунктах пропуску “Ягодин – Дорогуськ” та “Краківець – Корчова”. Саме на цих пунктах пропуску є фізичні смуги для порожнього транспорту безпосередньо в пункті пропуску як на українському, так і на польському боці;
- запуск пілотного проекту з реєстрацією в “єЧерзі” безпосередньо перед перетином кордону на пункті пропуску “Нижанковичі – Мальховіце” терміном в один місяць.
Зазначається, що питання скасування чи змін до “транспортного безвізу” не обговорювалось та не було на порядку денному.
В Мінвідновлення також відмітили, що польські протестувальники наполягають на функціонування “Угринів – Долгобичув” та “Нижанковичі – Мальховіце” лише для транспорту на реєстрації ЄС.
За словами відомства, така позиція є неприйнятною для України та Європейського Союзу, адже це дискримінаційна норма по відношенню до інших країн. Останнє було підтверджено під час засідання Координаційної платформи Україна-Польща-ЄС за участі керівництва Директорату Єврокомісії з питань транспорту та мобільності (DG MOVE) 30 листопада.
Разом з цим, Міністерство відновлення спільно з DG MOVE напрацьовують стратегічні рішення, які дозволять врегулювати ситуацію із чергами на кордоні та зменшити напруження у питанні автомобільних перевезень.
“Ключовими позиціями є покращення пропускної спроможності наявних пунктів пропуску, зокрема ефективності фітосанітарного та інших видів контролю, для дотримання меморандумів, що регулюють кількість вантажівок пропущених через кордон. Також йдеться про розроблення Плану дій щодо розбудови українсько-польських пунктів пропуску (з українського боку стратегія розбудови вже готова)”, – додали в пресслужбі.
6 листопада, близько 14:00 за українським часом, польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску “Краківець-Корчова”, “Ягодин-Дорохуськ” та “Рава-Руська-Хребене”. Згодом після переговорів з Україною перевізники з Польщі відмовились розблокувати кордон. Як заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач, протестувальники блокували проходження навіть гуманітарної допомоги та цистерн з паливом, попри обіцянки цього не робити.
Нагадаємо, у Польщі, на паркінгу біля Корчової, помер 56-річний український водій, який чекав на перетин кордону. Також польські перевізники заявили, що з 27 листопада розпочнуть цілодобову блокаду пункту пропуску “Медика-Шегині”.
Додамо, що 28 листопада кілька десятків українських водіїв перекрили дороги у польських містах Перемишль і Медика. Окрім того, 1 грудня українській водії вантажівок, які очікують на перетин українсько-польського кордону у пункті пропуску “Краківець-Корчова”, оголосили голодування.
Коментарі