Тернопільська міськрада закупила спальні мішки на понад 12 млн гривень

Тернопільська міська рада закупила спальні мішки на випадок блекауту, завдавши матеріальної шкоди міському бюджету на 12 690 000 грн.

10.01.2024
Тернопільська міськрада закупила спальні мішки на понад 12 млн гривень

Наприкінці грудня 2022 року Тернопільська міська рада відзвітувала про закупівлю спальних мішків для забезпечення потреб мешканців Тернополя, які будуть проживати у масових пунктах в умовах повного блекауту, повідомляє Рoliterno.

З метою облаштування пунктів масового проживання людей на випадок критичної ситуації в умовах відсутності тепла, води та електроенергії Тернопільська міська рада закупила у ТзОВ «ФАСТ ФЕКТОРИ» та КП «Тернопільелектротранс» 4500 та 500 спальних мішків відповідно.

Договір з комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» було укладено 16 листопада 2022 року про закупівлю 500 спальних мішків на суму 1 133 860 гривень. Згідно із документом, один виріб обійшовся місту у 2267 гривень з ПДВ.

Того ж 16 листoпада Тернoпільська міська рада без конкуренції закупила у столичної ТзОВ «ФАСТ ФЕКТОРИ» спальних мішків на 12 690 000 гривень.

«За результатами пошуку постачальників спальних мішків у відкритих джерелах, враховуючи потреби, якість, обмежені терміни поставки та ціну (аналіз ринкових цін в період пошуку постачальника), обрали постачальником ТОВ «ФАСТ ФЕКТОРИ», яке є зареєстроване юридичною особою згідно законодавства України, не перебувало та не перебуває в процесі припинення, банкрутства чи ліквідації, як на дату укладення договору, так і на даний час. Враховуючи відповідні можливості поставки певної кількості товару у встановлений термін, також уклали договір із КП «Тернопільелектротранс», яке є окремою юридичною особою.

Придбані мішки передали на баланс навчальним закладам міста, а частину (390 шт) – на відповідальне зберігання Тернопільському національному педагогічному університету», – повідомили у міськраді журналістам «20 хвилин».

Вартість спальника від «киян» склала 2820 гривень без ПДВ. Оцінити вартість не видається можливим, oскільки не зазначено ні мoделі, ні місця виготовлення, ні технічних характеристик цих спальників.

Пoстачальник спальників ТOВ «Фаст Фектoри», який отримав контракт Тернопільської міської ради 16 листoпада 2022 року, був зареєстрoваний 11 листoпада 2022 року, за п’ять днів до проведення закупівлі. І це лише початок підозрілих фактів щодо придбання спальників для тернопільських шкіл.

21 квітня 2023 року Західний офіс Держаудитслужби у листі № 131919-13/1084/2023 виклав вимоги «Про усунення виявлених порушень» Тернопільською міською радою. Із чим Тернопільська міська рада не погодилася та подала адміністративний позов, в якому просила визнати протиправними та скасувати зазначені вимоги.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2023 року заявлений позов бу задоволено та визнано протиправними та скасовано вимоги Західного офісу Державної аудиторської служби України, викладені в листі № 131919-13/1084/2023 від 21.04.2023р. «Про усунення виявлених порушень».

Жодного подиву таке рішення тернопільського суду на користь Тернопільської міської ради ні у кого з сторонніх спостерігачів не викликало. Стала практика для Тернополя.

А от Західний офіс Держаудитслужби не погодився із таким «правосуддям» та оскаржив рішення в апеляційному суді, покликаючись на: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи та неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що в своїй сукупності призвело до помилкового вирішення спору.

Західний офіс Держаудитслужби звернувся до суду апеляційної інстанції з вимогою скасувати рішення суду та прийняти нову постанову, якою в задоволенні заявленого позову відмовити.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовувалися тим, що проведеною перевіркою встановлені порушення, що призвели до матеріальної шкоди (збитків) міському бюджету на суму в розмірі 12690000 грн.

То ж які порушення знайшли аудитори у закупівлі підлеглими Сергія Надала спальників?

Встановити ці порушення нам допомогло рішення Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2023 року, яким скаргу Західного офісу Держаудитслужби було задоволено, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2023 року – скасовано.

Забігаючи наперед, зазначимо – касацію у цій справі аудитори теж виграли.

Які порушення виявили аудитори та як тернопільський суд підігрував Надалу

В порушення умов договору гро закупівлю товару, укладеного між Тернопільською міською радою та ТзОВ «Фаст Фектори»,  міськрадою перераховано кошти в сумі 12 690 000 грн. за товар (спальні мішки), якість якого не підтверджена сертифікатом якості та маркування якого не відповідає чинним нормам маркування для товару такого виду і, як наслідок, міському бюджету завдано матеріальної шкоди  на вказану суму.

Згідно з вказаного договору постачальник повинен засвідчити якість товару, що постачається, належним чином оформленими документами, які надаються разом з товаром, а саме сертифікатом якості.

Також перевіркою встановлено, що оприбуткування 1350 штук спальних мішків по накладній не підтверджено датами про їх виготовлення, що зазначені на маркувальних ярликах. Водночас, представлені 1980 штук спальних мішків, відповідно до відомостей про дату виготовлення, виготовлені з 20.12.2022р. по 03.01.2023р., тобто, після набуття права власності Тернопільською міською радою на всі спальні мішки, отримані від ТзОВ «Фаст Фектори».

Суд першої інстанції безпідставно ототожнив сертифікат відповідності із сертифікатом якості.

Згідно представлених до перевірки документів міською радою на порушення умов договору при відсутності сертифікатів якості прийнято від постачальника 4500 штук спальних мішків, за які оплачено 12 690 000 грн.

Покликання суду на укладену 20.03.2023р. додаткову угоду до договору від 16.11.2022р. є помилковими, оскільки така укладена після закінчення терміну дії основного договору (термін дії договору до 31.12.2022р.) та його виконання.

Також судом не враховано, що надані висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи проведені ще у 2017-2018 роках на замовлення різних юридичних осіб (ТзОВ «Реласт», ТзОВ «Втор-Ресурс», ТзОВ «ТК «Фурнітура» та ін.), але не на замовлення виробника спальних мішків – ТзОВ «Фаст Фектори», які поставлені Тернопільській міській раді; вказані документи (висновки, протоколи) стосуються матеріалів та фурнітури (окремих складових), а не виробів (спальних мішків).

Суд безпідставно врахував повторні сертифікації товару, які проведено ТзОВ «Фаст Фектори» вже під час розгляду судової справи, оскільки вони жодним чином не спростовують висновків проведеної перевірки чи виконання умов договору.

Судом помилково не прийнято до уваги ту обставину, що зазначена інформація на ярликах, пришитих до спальних мішків, не відповідає умовам для маркування та інформації від виробника спальних мішків, призначених для спорту та дозвілля, установлених Національним стандартом України.

Нечитабельний текст

Відповідач Тернопільська міська рада та третя особа ТзОВ «Фаст Фектори» в описаних судових баталіях виступали на одній стороні. Але після рішення Верховного Суду, який остаточно став на сторону аудиторів напередодні Нового року, 28 грудня до Господарського суду Тернопільської області поступила позовна заява Тернопільської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАСТ ФЕКТОРИ» про зобов`язання виконати умови договору шляхом заміни поставленого товару на товар належної якості.

2 січня суддя постановив позовну заяву міськради залишити без руху, та встановив позивачу строк у 10 днів для усунення недоліків позовної заяви шляхом надання: 1) належним чином засвідчених копій видаткових накладних з чітким відбитком тексту; 2) зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів.

Однак, зазначається у рішенні, долучені до позовних матеріалів копії видаткових накладних є нечіткими, з нечитабельним текстом що позбавляє суд можливості ознайомитися зі змістом цих документів, встановити факти та з`ясувати обставини, що входять до предмету доказування.

Відповідно до пункту 8 ч. 3 ст. 162 ГПК України позовна заява повинна містити зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви. Разом з тим, зазначені вище відомості у самій позовній заяві відсутні.

Що таке ТзОВ «Фаст Фектори»?

Отже, як уже згадувалося, ТзОВ «Фаст Фектори» було створене за п’ять днів до проведення закупівлі Тернопільською міською радою. З огляду на виявлення порушення, закупівля була чистої води аферою, ініційованою Тернопільською міською радою, у якій, як усі ми знаємо, жодне рішення не приймається без погодження міського голови Сергія Надала.

Власником ТзОВ «Фаст Фектори» є Луговий Віталій Олександрович. Воно зареєстроване у Києві за адресою бульв. Міхновського Миколи, будинок 38, офіс 405. Чоловікові з таким ПІБ належить ще два підприємства: ФГ «ВЕСНА – 2012» у Сумській області та ТОВ «СОЛТ КО» у тому ж Києві. ФГ «ВЕСНА – 2012» із Сумщини ми ідентифікували і власник цього господарства до ТзОВ «Фаст Фектори» жодного відношення не має. А от Віталій Луговий із «СОЛТ КО» визнав, що є тим самим Луговим із «Фаст Фектори».

Ми намагалися взнати у чоловіка, яким чином він дізнався про закупівлю спальників у Тернополі і чому Тернопільська міська рада обрала саме його ще й без конкуренції, але пан Віталій не надав нам зрозумілого пояснення. Марно намагаючись звести до купи набір слів про якість, терміни та вартість, наприкінці розмови чоловік просто випалив, що ми маємо задавати питання міській раді.

Politerno з усією відповідальністю стверджує, що ТзОВ «Фаст Фектори» та Віталій Олександрович Луговий є фіктивним постачальником сальних мішків, а справжні вигодонабувачі від невдалої афери сидять, а ще вірніше – сидить – у міській раді Тернополя.

Коментарі

12:08
Традиції «аварійності» львівського мера. Продовження
В попередній статті нами була вибірково і як наглядний приклад розкрита історія «успіху» співпраці представників однієї сім’ї – сім’ї Новосад і пов’язаних з ними юридичних та фізичних осіб з структурами, підконтрольними Львівській міській раді, у сфері закупівель бюджетним коштом різноманітних «аварійних» послуг та робіт.
12:00
Відомий львівський лікар пройшов стажування у провідній клініці США
Завідувач відділення кардіології та реперфузійної терапії лікарні Святого Пантелеймона Василь Процько повернувся зі стажування у Сполучених Штатах Америки та поділився враженнями від поїздки.
14:02
Традиції «аварійності» львівського мера
«…Тут зберігають давні традиції…», «… завжди особлива атмосфера святкування певних подій, свят, проведення різних форумів…» – приблизно так відгукуються гості про наше місто. Нерідко так говорять і самі львів’яни.
14:31
У Львові пікетували Садового щодо вимоги фінансування ЗСУ
У суботу у Львові під вікнами мера Садового вчергове відбулась акція "Гроші на ЗСУ". Присутній десяток активістів традиційно вимагав від влади міста забезпечити виділення гарантованих 20% бюджету Львівської ОТГ для закупівлі зброї для захисників.