Про фальсифікацію дати заснування Львівської залізниці

У часи царської росії, а потім в срср була просто патологічна пристрасть до фальсифікації історії. Фальсифікували буквально все. Аж до дати початку Львівської залізниці.

09.09.2022
Про фальсифікацію дати заснування Львівської залізниці
пасажирський поїзд біля вокзалу Львівсько-Чернівецької залізниці. Після 1866 року.

Зараз датою її створення вважається 4 листопада 1861 року – в цей день перший потяг прибув із Відня на львівський залізничний вокзал.

В цей же день, 4 листопада, Україна святкує День залізничника. Залізниця Перемишль – Львів була першою залізницею на теренах сучасної України.

Цікаво, що у деяких підручниках історії України початку 1990-х років першою в Україні залізницею було названо залізницю Одеса – Балта, яку почали будувати у 1863 році.

Але повернімося до радянських часів і фальсифікацій історії. Виявляється, 100-річчя Львівської залізниці в радянські часи святкували зовсім не у 1961 році, а у … 1973 році. Указом Президії Верховної Ради срср від 6 грудня 1973 року Львівську залізницю з нагоди 100-річчя було нагороджено орденом трудового червоного прапора…

Звідки ж було взято 1873 рік, як дату заснування Львівської залізниці? Відповідь дуже проста – саме у 1873 році відбулося з’єднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга із російськими Південно-Західними залізницями…

Той, хто добре знає історію залізниць України, може запитати: якщо датою створення Львівської залізниці вирішили вважати дату поєднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга та російських залізниць, то чому взяли саме 1873 рік, а не 1871? Адже саме у 1871 році Галицька залізниця поєдналася із Одеською залізницею між станціями Підволочиськ і Волочиськ?

Чому так, маю лише припущення.Отож, радянські фальсифікатори історії вважали, що Львівська залізниця аж ніяк не могла стати першою в Україні. Ну не могла Австро-Угорщина бути прогресивнішою! “Офіційні” дати народження Одеської залізниці – 1865 рік; Південно-Західної – 1870; Південної – 1869; Придніпровська – 1873 та Донецька – 1872. Отож, святкуючи 100-річчя Львівської залізниці у 1973 році показувала ніби-то відсталість Галичини і Буковини, хоча насправді до Львова перший поїзд прибув у 1861 році, до Івано-Франківська та Чернівців – у 1866 році. А до Києва – лише у 1870 році!

Антон Лягушкін

Коментарі

16:36
Львів’яни вкотре пікетують Садового через некритичні витрати
Другого дня весни у Львові кілька десятків волонтерів вчергове прийшли під вікна Андрія Садового вимагати зупинити витрачати кошти громади на непотрібні забаганки. Незважаючи на те, що акції відбуваються місяцями, влада міста вперто продовжує ігнорувати вимоги громади та належно реагувати на те, що в країні війна.
13:34
Поранення, операції, протези – хто служить у Самбірському РТЦК та СП
На світлині десять захисників України. Через складні поранення вони обмежено придатні до виконання бойових завдань. Тож командування військових підрозділів скерувало їх на службу до Самбірського РТЦК та СП. Там вони можуть відчути, що після втрати здоров’я, держава від них не відмежувалася і що їх не сприймають, як «списаних».
11:28
Львів’яни збирають дрони у домашніх умовах
Для досягнення перемоги одним з найбільш пріоритетних напрямків у військовій сфері визначено виробництво дронів. Саме вони дозволять вести ефективний спротив переважаючій чисельно армії орків.
13:04
У Львові відбувся черговий мітинг біля мерії, де прозвучали звинувачення проти Садового і його дружини
Суботнього ранку, під стінами міської Ратуші, вкотре зібрались активісти, які вимагають збільшення фінансування війська з міського бюджету. Попри всі очікування, влада міста вчергове відмовилась йти на діалог задля вирішення даного питання.