Про фальсифікацію дати заснування Львівської залізниці

У часи царської росії, а потім в срср була просто патологічна пристрасть до фальсифікації історії. Фальсифікували буквально все. Аж до дати початку Львівської залізниці.

09.09.2022
Про фальсифікацію дати заснування Львівської залізниці
пасажирський поїзд біля вокзалу Львівсько-Чернівецької залізниці. Після 1866 року.

Зараз датою її створення вважається 4 листопада 1861 року – в цей день перший потяг прибув із Відня на львівський залізничний вокзал.

В цей же день, 4 листопада, Україна святкує День залізничника. Залізниця Перемишль – Львів була першою залізницею на теренах сучасної України.

Цікаво, що у деяких підручниках історії України початку 1990-х років першою в Україні залізницею було названо залізницю Одеса – Балта, яку почали будувати у 1863 році.

Але повернімося до радянських часів і фальсифікацій історії. Виявляється, 100-річчя Львівської залізниці в радянські часи святкували зовсім не у 1961 році, а у … 1973 році. Указом Президії Верховної Ради срср від 6 грудня 1973 року Львівську залізницю з нагоди 100-річчя було нагороджено орденом трудового червоного прапора…

Звідки ж було взято 1873 рік, як дату заснування Львівської залізниці? Відповідь дуже проста – саме у 1873 році відбулося з’єднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга із російськими Південно-Західними залізницями…

Той, хто добре знає історію залізниць України, може запитати: якщо датою створення Львівської залізниці вирішили вважати дату поєднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга та російських залізниць, то чому взяли саме 1873 рік, а не 1871? Адже саме у 1871 році Галицька залізниця поєдналася із Одеською залізницею між станціями Підволочиськ і Волочиськ?

Чому так, маю лише припущення.Отож, радянські фальсифікатори історії вважали, що Львівська залізниця аж ніяк не могла стати першою в Україні. Ну не могла Австро-Угорщина бути прогресивнішою! “Офіційні” дати народження Одеської залізниці – 1865 рік; Південно-Західної – 1870; Південної – 1869; Придніпровська – 1873 та Донецька – 1872. Отож, святкуючи 100-річчя Львівської залізниці у 1973 році показувала ніби-то відсталість Галичини і Буковини, хоча насправді до Львова перший поїзд прибув у 1861 році, до Івано-Франківська та Чернівців – у 1866 році. А до Києва – лише у 1870 році!

Антон Лягушкін

Коментарі

11:32
Представник омбудсмена прийде на засідання комісії УАФ щодо можливого насилля Олександра Шевченка проти фінансового директора Євгенії Сагайдак
В Українській асоціації футболу створили цілу комісію щодо конфлікту між поважним Паном зі Львова віце-президентом УАФ, голови Львівської асоціації футболу Олександром Шевченком та фінансовою директоркою Євгенією Сагайдак.
11:32
П’ятикласник зі Львівщини жонглює м’ячем 9 тисяч разів
Андрій Панів з села Мальчиці Івано-Франківської ТГ на Львівщині віртуозно володіє м'ячем.
11:34
У омбудсмена України вимагають у Шевченка вжити заходів щодо Шевченка
Керівнику українського футболу не вдасться відмовчатися за дії своєї команди.
12:08
Традиції «аварійності» львівського мера. Продовження
В попередній статті нами була вибірково і як наглядний приклад розкрита історія «успіху» співпраці представників однієї сім’ї – сім’ї Новосад і пов’язаних з ними юридичних та фізичних осіб з структурами, підконтрольними Львівській міській раді, у сфері закупівель бюджетним коштом різноманітних «аварійних» послуг та робіт.