Фахівці Західного офісу Держаудитслужби під час державного фінансового аудиту та ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності виявили на Львівському комунальному підприємстві “Львівелектротранс” управлінські дії, які призвели чи можуть призвести до упущення вигоди, чи непродуктивних витрат 260,6 млн грн, а також фінансові порушення, що призвели до втрат 54,3 млн грн.
Зазначені порушення і недоліки допустили на підприємстві за період з 01.01.2020 по 30.06.2022.
Аудитори виявили непродуктивне використання у 2021 році 166,3 млн грн, отриманих з бюджету розвитку міста Львова і призначених для інвестицій у статутний капітал підприємства (придбання чи ремонт обладнання, устаткування, приміщень тощо). Натомість кошти було витрачено на виплату зарплати з нарахуваннями.
Підприємство втратило змогу отримати 62,2 млн грн від продажу проїзних карток тривалого користування та квитків, придбаних пасажирами за допомогою засобів електронного зв’язку (Приват 24, SMS квитки, Bluetooth квитки, термінали самообслуговування IBOX та EasyPay), позаяк їх вартість була затверджена без достатньо економічного обґрунтування або з недотриманням вимог законодавства.
Аудитори встановили, що підприємство понад три роки тому придбало матеріальні цінності, яких досі не використовує у виробничій діяльності. Це призвело до непродуктивних видатків 14,5 млн грн і відволікання коштів з фінансового обороту.
Якби в укладеному з органом місцевого самоврядування договорі було визначено не лише сам факт подальшого відшкодування витрат підприємства на пільгове перевезення студентів, а й розмір цих видатків, підприємство могло б отримати 4,3 млн грн.
Ще 5,8 млн грн підприємство могло б отримати, якби своєчасно застосувало до постачальників товарів та послуг штрафні санкції за порушення умов контрактів.
Підприємство власним коштом навчало слухачів навчально-курсового комбінату за професією “водій трамвая/тролейбуса” і одночасно виплачувало слухачам стипендію. Зважаючи на загалом збиткову діяльність ЛКП “Львівелектротранс”, аудитори дійшли до висновку про непродуктивне витрачання 314,9 млн гривень.
Під час проведеної під час аудиту ревізії виявили також нецільове витрачання понад 51 млн грн: отримані для поповнення статутного капіталу кошти було витрачено на виплату заробітної плати працівникам та оплату за надані послуги по цивільноправових договорах. Аудитори встановили, що підприємство втратило понад 3,3 млн грн доходів через непроведення претензійно-позовної роботи стосовно боржників і подальше списання простроченої дебіторської заборгованості.
Коментарі