В Україні самокати та моноколеса визнали транспортними засобами. Як пояснив координатор U-Cycle Богдан Лепявко, у законі врахували рекомендації, напрацьовані велоспільнотою.
Документ класифікує легкі електричні транспортні засоби на дві категорії:
- Легкий персональний електричний транспортний засіб, що оснащений електричними тяговими двигунами із потужністю до 1000 Вт, має максимальну конструктивну швидкість до 25 км на годину.
- Низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб, що оснащений електричними тяговими двигунами, має максимальну конструктивну швидкість, що є меншою або дорівнює 50 км на годину, та споряджену масу не більше ніж 600 кг.
Зазначається, що пристрої, які їдуть із більшою швидкістю ніж 50 км/год не підпадають в ці категорії й розглядатимуться як мотоцикли.
«Існування визначення вже однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби й в разі будь-яких пригод користувач такого пристрою вже 100% водій, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів та питань, які вже встигли виникнути й широко обговорювалися», — зазначає Лепявко.
На його думку, наступним кроком мають стати зміни до правил дорожнього руху.
«Якщо продовжувати слідувати європейському досвіду, то пристрої з найнижчої категорії прирівнюються до велосипедів, вищі — до мопедів. Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух по тротуарах з додатковим обмеженням швидкості), — але навіть це вже не так страшно, коли є отаке розділення, бо очевидно, що пристроїв, швидших за 25 км/год, на тротуарах вже точно не буде», — додає Богдан.
Коментарі