1. Наративи. Ветерани не мають довіри до держави, а держава не надає підтримки ветеранам. Звісно, у нас не все добре з цим, але аж такої біди теж нема. Тобто, береться проблема і роздувається до неймовірних масштабів. Іншими словами, це не повністю “висмоктаний із пальця” фейк, а радше маніпуляція із темою, яка і без того дражлива.
2. Revekka Sapaeva – хто це? Що це за порожня сторінка, яка таке поширює? Це вірна ознака ІПСО.
3. РЕКЛАМА!!!!!! Якщо такий допис на рекламі, то ви пам’ятаєте: його більше просуває сам фейсбук, а нам треба інтенсивніше на нього скаржитись.
4. А тепер найцікавіше. ІНФОГРАФІКА.
Зрозуміло, шо такі речі створюються для зручності оцінки, бо подивився, зрозумів і пішов далі. Не читаєш мільйон абзаців.
А ще – для маніпуляції. Що відразу впадає в око? Відсутність підпису, хто робив опитування. Якщо є якась компанія, яка провела соціологічне дослідження, вона обов’язково вкаже себе. Чи то написом, чи то за допомогою лого. Тут же нема нічого. Відповідно, такому вірити – себе не поважати.
А ще гляньте, що таке Lorem ipsum (я цей напис позначив червоним кружечком). Це дуже цікаво, я такого не знав. Якщо коротко, це класичний варіант умовного беззмістовного тексту, що вставляється в макет сторінки. Дизайнери це називають “рибою”. Отут, думаю, найбільше “палєво”.
Висновки дуже прості: такого лайна буде летіти на нас все більше. І хоч воно не вибухає, небезпеку також несе. Мета одна – розпалити між нами недовіру, недовіру до війська чи влади, посварити між собою окремі інституції чи звичайних громадян. Тому як тільки ви бачите допис від невідомої сторінки, який вас обурює і ще й стоїть на проплаченій рекламі, відразу жалійтесь і навіть не дочитуйте до кінця.
Роман Гурський
Коментарі