Про ситуацію з ремонтами доповів директор департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації Орест Шуліковський.
У 2023 році на виконання програми експлуатації й утримання автомобільних доріг Львівщини в бюджеті області передбачили 390 млн гривень. З них 315 млн грн скерували на експлуатаційне утримання автомобільних доріг місцевого значення. За ці кошти ліквідували ямковість на площі 33 тис. кв. м., суцільним асфальтом покрили 29 км доріг. Ще 844 км доріг місцевого значення просто прогрейдерували.
За словами Ореста Шуліковського, багато заходів стосувалися покращення безпеки на автошляхах, зокрема, у нічний час. З цією метою торік в області встановили 1613 нових дорожніх знаків, нанесли 505 кілометрів дорожньої розмітки, облаштували 320 пішохідних переходів (3886 кв. м), встановили бар’єрне огородження довжиною 215 метрів. Відтак заходи програми у 2023 році профінансували на суму 389,849 млн грн, тобто 99,9%.
“У критичному стані сьогодні перебувають багато доріг місцевого значення, якими мали б опікуватися громади. Не завжди їм вистачає коштів і компетенцій це робити, проте торік аж 44 територіальні громади скерували для виконання робіт з експлуатації та утримання доріг місцевого значення як цільові субвенції області рекордні 585 млн грн. З них 418 млн департамент залучив на ремонт доріг у цих громадах. Відтак, за гроші місцевого бюджету облаштували 45 км доріг, прогрейдерували 42 км, ліквідували ямковість на площі 18 тис. км кв”, – зазначили у повідомленні.
Найбільше коштів для ремонтів доріг додала Славська громада. Звідси скерували на капітальний і поточний ремонт дороги Решітка-Ялинкувате майже 90 млн грн. Ще 70 млн грн перехідних залишків будуть використані на ремонти доріг у громадах.
«Ми провели перемовини з близько 50 територіальними громадами щодо фінансування доріг місцевого значення. Вони можуть виділити нам субвенцію на виконання робіт, або ми можемо дати погодження громадам для проведення ремонтних робіт на їхній території», – сказав Орест Шуліковський.
Від початку 2024 року на утримання доріг на Львівщині у зимовий період уже витратили майже 52 млн грн, зі 100 млн грн передбачених на цілий рік. Решту коштів планують використати для ліквідації аварійних ситуацій і грейдерування. Грошей навіть для некритичного ямкового ремонту – забракне.
За ініціативою депутата Юрія Доскіча комісія вирішила звернутися до військової адміністрації з пропозицією збільшити фінансовий ресурс на експлуатаційні витрати. «Потрібно максимально зберегти дороги, які вже зроблені», – сказав заступник голови комісії Тарас Подвірний.
Кілька прикладів критичної аварійності доріг на території громад навів депутат Захар Миляник. “Жителі громад, їхні голови, навіть місцеві парафії звертаються до депутатів по допомогу з ремонтами доріг у різних районах. В країні війна і першочергові видатки мають бути війську, але в громадах живуть діти і батьки наших захисників, сюди мають доїхати “Школярики, “швидкі” та ДСНС, люди мусять добиратися на роботу. Тому ми вирішили звернутися до ОВА та розглянути питання збільшення фінансування для утримання доріг на черговій сесії облради”, – зазначив Захар Миляник.
Депутати також заслухали інформацію про хід робіт на прикордонних дорогах Яворів – Грушів, Нижанковичі – Старий Самбір, які виконують польські підрядники за кошти Європейського Союзу. Роботи тривають на 53 кілометрах дороги Рава-Руська – Червоноград. До 15 травня підрядник планує завершити прокладання другого шару дорожнього полотна і відремонтувати 2 штучні споруди. Також готують документацію для ремонту доріг на ділянках Краківець-Львів і Шегині-Львів.
“Депутатська комісія також розглянула питання компенсацій за перевезення пільгових категорій залізницею й автомобільним транспортом (6 млн грн у 2023 році), виконання програми заходів енергозбереження (101 млн грн у 2023 році), надходжень від оренди комунального майна (9,7 млн грн у 2023 році, 2,5 млн грн у 2024 році), обговорили ініціативи громад щодо відшкодування пільгових перевезень, звернення «Львівської залізниці» щодо компенсації витрат за пільгові перевезення приміським залізничним транспортом у 2024 році, розглянули звернення громад щодо ремонтів місцевих доріг“, – додали у дописі.
Коментарі