Якщо починати рахувати з 1 серпня минулого року, коли де-факто рушили кораблі гуманітарним коридором, то збитки реально можуть становити близько мільярда доларів. Простій корабля за місяць може складати 700 тис. євро, а йдеться про сотні кораблів, які щоденно стоять в Босфорі.
Більше країн-партнерів будуть дотичними до проблем України, тим сильніше буде поштовх, щоб впливати на ситуацію у Чорному морі. Зокрема, Китай закуповує багато українського зерна і зацікавлений у функціонуванні зернового коридору, а також такими партнерами можуть бути країни Африки та Азії. Проте для уникнення збитків товаровиробниками не менш важливою є ситуація в середині України.
Прикра ситуація склалася в Одеській області на елеваторі компанії «ТРАНССЕРВІС 2008», яка нещодавно заблокована Бюро економічної безпеки. Компанія працює у рамках зернової ініціативи і пов’язана з десятками підприємств, які перевалюють зерно, користуючись послугами «ТРАНССЕРВІС 2008». БЕБ звинуватило одне з підприємств, а заблокувало роботу цілої компанії. Це теж простої і великі втрати, які сьогодні несуть товаровиробники. Ми багато звертаємось до світу за допомогою, але нам слід уважніше ставитися до роботи певних правоохоронних органів, які фактично гальмують роботу прозорого бізнесу.
Віктор Візний
Коментарі