Виробники хліба закликають владу розібратися із прихованими націнками в торговельних мережах

У Верховній Раді зареєстровано п’ять законопроєктів, спрямованих на врегулювання взаємодії постачальників із торговельними мережами, проте жоден із них не вирішує повною мірою проблем хлібобулочної галузі.

03.03.2023
Виробники хліба закликають владу розібратися із прихованими націнками в торговельних мережах
Фото: умовне

Українські виробники хліба потребують інструментів для ефективного регулювання недобросовісних торгових практик при взаємодії з мережами ритейлу, оскільки наявні “конфлікти інтересів” у комерційних відносинах негативно впливають на постачальників продукції, кінцевих споживачів, а також державу загалом. Про це розповів у коментарі Інтерфакс-Україна перший віцепрезидент Всеукраїнської асоціації пекарів (ВАП) Юрій Дученко.

Він підкреслив, що Україні і далі існують негативні тенденції розвитку торговельних відносин у роздрібній торгівлі, зокрема, мережеві клієнти широко застосовують недобросовісні торговельні практики, а їхні диктативні умови співпраці з виробниками та постачальниками спричинені тим, що національні торговельні мережі мають значну ринкову владу у відносинах із виробниками завдяки великій частці в українському продуктовому ритейлі.

Однією з найважливіших проблем у співпраці з мережами ритейлу Юрій Дученко називає “нав’язування додаткових послуг постачальнику, які зазвичай не мають реального економічного сенсу, і не несуть для нього додаткової користі”. Також відзначається часте встановлення торговельними мережами непропорційної вартості таких послуг або їхнє “формальне” надання, коли послуги надаються не повною мірою або вимагають додаткової оплати за нав’язані “додаткові” сервіси, що суттєво збільшує вартість первинної послуги.

“Однак, незважаючи на “добровільність” цих послуг, прийняття їхнім виробником харчової продукції є обов’язковою умовою роботи з торговельною мережею. Тоді як націнка мереж становить, орієнтовно, 15% (front margin), підсумкова вартість послуг торгових мереж становить до 30% від контрактної вартості товару. Отже, послуги ритейлерів є фактично прихованою націнкою, back margin, а сумарний їхній дохід може бути більше 50%”, — пояснив Дученко в коментарі агентству.

Віцепрезидент ВАП наводить дані експертів хлібобулочної галузі, згідно з якими ці фактори призводять до значного дисбалансу при розподілі маржі від продажу харчових продуктів на користь торгових мереж: 5-10% – на користь виробника, та 60% – на користь торгової мережі.

Коментарі

09:47
Львівʼянин може втратити високу посаду у футболі
УЕФА відкрив справу проти віце-президента Української асоціації футболу Олександра Шевченка, який є мешканцем Львова, і головою обласної футбольної асоціації.
09:01
“На службі” у проросійських депутаток й аферистів?
ТСК, яку очолюють депутатки Юлія Яцик та Анна Скороход, спершу спричинились до відкриття кримінального провадження проти курсанта Академії Сагайдачного, а згодом на темі його звільнення влаштували дискредитаційну кампанію проти навчального закладу.
11:37
Для облаштування пункту пропуску «Краківець» на Львівщині виділили 2 млн грн
Кошти будуть спрямовані на матеріально-технічне забезпечення Львівської митниці для покращення соціальної інфраструктури міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення «Краківець».
11:32
Представник омбудсмена прийде на засідання комісії УАФ щодо можливого насилля Олександра Шевченка проти фінансового директора Євгенії Сагайдак
В Українській асоціації футболу створили цілу комісію щодо конфлікту між поважним Паном зі Львова віце-президентом УАФ, голови Львівської асоціації футболу Олександром Шевченком та фінансовою директоркою Євгенією Сагайдак.