Національне антикорупційне бюро України та Спеціалізована антикорупційна прокуратура 22 лютого повідомили колишньому міністру інфраструктури та його тогочасному першому заступнику про підозру у зловживанні владою та службовим становищем, яке завдало державі збитків на суму в понад 30 мільйонів доларів. Про це повідомили пресслужби НАБУ та САП.
За даними слідчих, у липні 2015 року експосадовці ухвалили наказ, який дозволив стягувати корабельний збір із суден в порту “Південний” не лише держпідприємству “Адміністрація морських портів України”, а й приватним компаніям – у пропорції 50/50. Хоча за законодавством ці кошти може отримувати виключно АМПУ як користувач державної акваторії порту.
Органи не розкривають імен фігурантів, однак, відомо, що в 2015 році главою Мінінфраструктури був Андрій Пивоварський.
Як з’ясували правоохоронці, згаданий наказ затвердили без належного економічного обґрунтування, проігнорувавши зауваження департаменту економіки та фінансів Мінінфраструктури і АМПУ.
До того ж, одним з бенефіціарних власників приватних компаній є людина, підозрювана НАБУ і САП у корупції в межах роботи Державної продовольчо-зернової корпорації України. Ця особа перебуває в розшуку, до неї також застосувала санкції Рада національної безпеки і оборони.
“Розслідування зловживань в Мінінфраструктури детективи НАБУ розпочали восени 2019 року, для чого витребували матеріали з СБУ і Нацполіції, коли ті намагались закрити відповідні провадження”, – зазначили в Національному антикорупційному бюро.
Там також розповіли, що НАБУ неодноразово зверталося до Кабміну, Мін’юсту, Мінінфраструктури і ДП “АМПУ” з вимогою припинити незаконну схему, однак ті не прислухались до наданих аргументів. Протиправний наказ не скасували, як і не подали позови про повернення згаданими компаніями отриманого корабельного збору.
“За результатами експертизи, лише впродовж 2017-2021 років через незаконний наказ держава недоотримала понад 30 млн доларів США, які наразі й інкримінують підозрюваним. Проте слідство досліджує наслідки дії схеми й упродовж наступних періодів”, – додали в пресслужбі НАБУ.
Колишніх міністра інфраструктури та його першого заступника підозрюють у вчиненні злочину за частиною 2 статті 364 Кримінального кодексу – зловживанні владою чи службовим становищем, яке стало причиною тяжких наслідків. Наразі правоохоронці ще не встановили місце перебування першого ексзаступника глави Мінінфраструктури, який у 2015 році також обіймав посаду голови Тарифної ради міністерства.
Наразі слідчі продовжують розслідування і встановлюють можливих інших причетних до вчинення злочину.
Коментарі