Про це свідчать дані опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології.
51% опитаних зазначили, що мають певні знання англійської мови, але лише 23% можуть читати, писати та спілкуватися нею на побутовому або професійному рівнях.
Такі самооцінки знання мови (володіння принаймні однією навичкою) та консервативні (уміння читати, писати та спілкуватися в побуті та професійній діяльності) для інших іноземних мов становлять: для польської – 22%-10%, німецької – 14%-5%, французької – 7%-2%, іспанської – 3%-1%, угорської 2%-0%, турецької – 1%-1%.
Зовсім не володіють іноземними мовами на будь-якому рівні 32% дорослих жителів України. 56% опитаних виявили бажання підвищувати свій рівень знання іноземної мови, але 61% стверджують, що не мають потреби в знанні іноземної мови для професійної діяльності.
В опитуванні не враховували російську мову – тільки англійську, польську, турецьку, угорську, іспанську, французьку та німецьку мови.
За останні півроку 61% опитаних мали досвід застосування англійської в повсякденному житті, що найбільше пов’язано з дозвіллям і комунікацією зі знайомими. У професійній діяльності використовували англійську – 19%, у навчанні – 18%.
В умовах війни українці заявили про обмежений досвід вивчення англійської мови: 46% повідомили, що не використовували жодного способу вивчити її, мовні курси відвідували рідше, ніж раніше.
51% українських дітей вивчає англійську мову в закладах освіти, ще 27% вивчають її додатково поза межами навчального закладу, а 22% не вивчають англійську взагалі. 93% українців, які мають дітей, хочуть, щоб їхня дитина вивчала та підвищувала рівень англійської. За необхідності вибору однієї іноземної мови, яку обов’язково потрібно вивчати жителю України, переважна більшість учасників дослідження (89%) називають англійську.
Як зазначають у КМІС, українців можна поділити на умовні чотири категорії щодо вивчення іноземної мови: 1 – мають бажання і потребу (28%); 2 – мають лише бажання (28%); 3 – не мають бажання, але мають потребу (2%) і 4 – не мають ані бажання, ані потреби (42%).
Знання іноземної мови є вищим серед молодших, освіченіших і заможніших людей. Відносно більша поширеність володіння іноземними мовами спостерігається в містах із населенням 500 тис. і більше (77%) та столиці – 84%.
Опитування проводилося методом онлайн-інтерв’ю 2001 мешканця України віком від 18 років із підконтрольних уряду територій за основними демографічними характеристиками (стать, вік, макрорегіон та міський/сільський тип населеного пункту). Для відбору недопредставлених в онлайні груп (переважно людей старшого віку та сільського населення) було застосовано додатковий телефонний рекрутинг.
За звичайних обставин статистична похибка такої вибірки (з імовірністю 0,95 і без урахування дизайн-ефекту та особливостей використовуваного методу дослідження) не перевищувала 2,2%. В умовах війни можуть виникати додаткові систематичні відхилення вибірки, проте отримані результати все одно зберігають високу репрезентативність.
Коментарі