Як повідомляє пресслужба Львівської ОВА, дискусійні питання, які обговорювали члени ради, стосувалися робочих питань, які виникли в ході робіт на об’єкті, збереження пошкоджень від шрапнелі часів Першої світової війни; монтажних робіт зі встановлення сходового маршу на хори, встановлення іконостаса після завершення реставрації, питання музеєфікації пам’ятки.
Детальніше про хід реставрації розповів художник-реставратор вищої категорії, який з колективом працює на об’єкті, Олег Рішняк.
«Минулого року зображення в центральній частині цієї церкви навіть не проглядалися через щільні шари кіптяви та забруднень. Ми ще можемо бачити ці забруднення на «вітрилах» і в нижній частині, але роботи там ще тривають. Також бачимо наскільки вдалося все укріпити, видалити шари бруду, відкрити автентичну колористику. Виконуючи естетичну реінтеграцію малярства, ми керувались принципами наукової реставрації: тонували живопис задля збереження естетичної цілісності художнього твору та уникали відтворення та реконструкцій втрачених елементів стінопису», — розповідає Олег Рішняк.
Цьогоріч до реставрації стінописів залучили кращих студентів-реставраторів Львівського державного коледжу декоративного і ужиткового мистецтва імені Івана Труша.
«Важливо, щоб талановита молодь мала змогу практикуватися, відточувати свої вміння, навички; аби студенти знали, що таке реставрація великого сакрального об’єкта, розуміли наскільки це відповідально. Бо йдеться насамперед про формування нового покоління реставраторів», — каже директорка обласного департаменту архітектури та розвитку містобудування Олена Василько.
Коментарі