Як повідомив Віктор Гальчинський, член правління громадської організації «Лінія102. UA», будівництво євроколії від Мостиськ до Скнилова мало розпочатися ще кілька років тому і мало б стартувати у 2024 році – але, схоже, не розпочнеться.
“У разі побудови цього маршруту його головною перевагою стане технічна інтеграція Львова (Скнилова) до європейської залізничної системи, щоб і пасажирські, і вантажні поїзди з Польщі та інших країн ЄС не витрачали час і гроші на зміну колісних пар чи перевантаження вантажу. Відповідно в теорії це мало б значно пришвидшити доставку експортних та імпортних вантажів та запровадити швидкі маршрути для пасажирів не лише до Перемишля, а й до інших міст Польщі та ЄС”, – зазначив Гальчинський.
Також він додав, що однією з причин відмови ЄС у коштах може бути відсутність системного діалогу з Польщею, через що існує високий ризик, що новозбудований маршрут може спіткати явище, яке у Польщі називають “Синдром Лінії102” – простій новозбудованих колій через брак організаційних домовленостей.
У лютому 2024 року виповнився рік з моменту урочистого відкриття євроколії Перемишль-Нижанковичі-Хирів-Заґуж, однак нею не проїхав жоден міжнародний поїзд.
“На мою думку, будівництво євроколій в Україні має сенс лише після завантаження існуючих прикордонних маршрутів колії 1435 мм.
Але є і позитивні новини, що стосуються пасажирського маршруту Рава-Руська-Варшава, який свого часу вдалося запустити радше всупереч позиції тодішньої влади Польщі. Польський регулятор надав дозвіл на експлуатацію новіших потягів типу DM85, а це значить, що застарілий рухомий склад на цій лінії буде найближчим часом оновлено“,- повідомив Гальчинський.
Коментарі